ترفند آسان برای تمیز کردن فر

تمیز کردن فر

چگونه فر اجاق گاز را سریع تمیز کنیم

چقدر ساده ؟ ترکیبی از آب، جوش شیرین و سرکه را در کاسه مخلوط،کنید یک پارچه کهنه یا اسفنج تمام چیزی است که نیاز دارید.

روش:

مرحله 1:اول از همه شبکه های فر را بردارید و آنها را تمیز کنید

مرحله 2:خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید. زمانی که به یک غلظت رسید آن را در فر بریزید . می توانید این مواد را همه جا به جز روی شعله ها بزنید

گام 3:صبر کنید . بگذارید مخلوط یک شب بماند و حداقل 12 ساعت طول می کشد. منتظر باشید جوش شیرین قهوه ای شود. این طبیعی است، پس وحشت نکنید.

مرحله 4:روز بعد، به آرامی سرکه را روی سطح پخش کنید و اجازه دهید تا با خمیر واکنش نشان دهد که تمیز کردن آلودگی ها را بسیار آسان تر می کند.

اگر بخواهید، می توانید سرکه را بیشتر یا کم تر استفاده کنید.

روش های عالی برای تمیز کردن فر اجاق گاز

چگونه فر را با لیمو تمیز کنیم؟

تمیز کردن گاز به طور طبیعی بسیار ساده و موثر است. چون لیمو و دیگر روغن مرکبات ، روغن را خوب تمیز می کنند، تمام چیزی که نیاز دارید ، دو لیمو ، کمی آب، ظرف و اسفنج است.

اول، لیمو را نصف کرده و آب میوه را داخل ظرف بریزید. پس از اینکه آن را خشک کردید، لیمو باقی مانده را در بشقاب قرار دهید. ظرف رابا 1 / 3 آب پر کنید و آن را در فر قرار دهید. آن را 30 دقیقه در دمای 250 درجه نگه دارید وقتی آب و عصاره لیمو گرم شد، بخار به دوده سیاه می چسبد و آلودگی ها راحت از بین می رود.

زمانی که 30 دقیقه تمام شد ، ظرف را بردارید و بگذارید فر خنک شود . بعد از سرد شدن فر، از یک ابر برای از بین بردن کثیفی ها استفاده کنید

از آب لیمو باقی مانده استفاده کنید تا جرم ها را پاک کنید. اسفنج را تا زمانی که تمیز شود بکشید. سپس با حوله خشک کنید.

فر در طول این فرآیند دود خواهد کرد. فقط مراقب باشید – پنکه فر را روشن کرده و یک پنجره باز کنید.

چگونه در شیشه ای فر را تمیز کنیم

اگر فکر می کنید تمیز کردن فر آسان است، پس باید این نکته سریع را برای تمیز کردن در شیشه ای دوست داشته باشید.

فقط کمی آب به یک چهارم فنجان جوش شیرین اضافه کنید و خمیر غلیظی درست کنید. سپس در را باز کرده و خمیر را روی شیشه با اسفنج بمالید بگذارید مخلوط 20 دقیقه بماند، سپس آن را با اسفنج مرطوب پاک کنید.

روش تمیز کردن در شیشه ای فر اجاق گاز

چگونه شبکه فر اجاق گاز در تمیز کنیم؟

شبکه های گاز بیشتر در سینک با مایع و آب شسته می شوند. ( تنها برخی ازآنها در ماشین ظرفشویی شسته می شوند بنابراین اگر بخواهید گزینه های ساده تر مثل وان حمام یا کیسه زباله پلاستیکی است.

اول، ظرفی را با آب گرم پر کنید، فقط به اندازه ای که شبکه ها را بپوشاند. اضافه کردن نصف فنجان صابون ( یا تا 3 / 4 پیمانه پاک کننده رخت شویی )بریزید بگذارید یک شب بماند . متناوبا، می توانید جوش شیرین روی آن بریزید و سپس آن ها را در سرکه خیس کنید. بگذارید یک شب بماند

صبح، با یک دستمال کهنه جرم های سرسخت،را پاک کنید . مسواک کهنه می تواند به تمیز کردن شما کمک کند:نمک دریا را روی مسواک کهنه بریزید و روی لکه ها بکشید تا تمیز شود . بعد از آن، قبل از اینکه آن ها را به داخل فر برگردانید ، به طور کامل آبکشی کنید.

به عنوان جایگزینی برای ظرف می توانید کیسه زباله خالی را با یک 1 / 2. ( آمونیاک پر کنید هشدار:ممکن است بخواهید این کار را بیرون انجام دهید، یا در یک اتاق با تهویه خیلی خوب با پنجره های باز و حتی یک پنکه، باید یک ماسک برای محافظت از خود در برابر دود شدید آمونیاک استفاده کنید. کیسه را ببندید و بگذارید یک شب بماند. صبح به طور کامل آبکشی کنید.

راه هایی برای تمیز کردن فر اجاق گاز

می توانید فر را با سفید کننده تمیز کنید ؟

بله، اما ما این را توصیه نمی کنیم؛ هدف کلی استفاده از سفید کننده به عنوان داروی ضد عفونی کننده، مانند کشتن باکتری ها یا کپک، یا از بین بردن رنگ و یا افزایش کارایی مواد شوینده خاص است. برای تمیز کردن یک فر، بهتر است از یک محلول استفاده کنید که به طور خاص برای کاهش چربی و مواد غذایی سخت شده ، مانند یک پاک کننده فر تجاری یا مخلوط درست شده از جوش شیرین و سرکه که در بالا توضیح داده شد ، طراحی شده است.

اگر تصمیم می گیرید که فر را با سفید کننده تمیز کنید، تنها از مقدار کمی استفاده کنید و آن را با حداقل با یک چهار آب رقیق کنید. سپس، قبل از استفاده از هر نوع حرارت در فر گاز را به طور کامل تمیز کنید. مهم است توجه داشته باشید :سفید کننده خانگی ( هیدروکسید سدیم ) به لحاظ فنی خورنده و یا سمی محسوب نمی شود، حتی اگر بلعیده شود ، اما در معرض سفید کننده بودن می تواند باعث ناراحتی در چشم ها، دهان، ریه ها و پوست شود. هم چنین باید به دنبال نکات ایمنی سفید کننده استاندارد باشید که در هر زمان برای کار با سفید کننده استفاده می کنید:در یک منطقه با تهویه خوب بمانید و از چشم ها و پوست محافظت کنید.

آیا می توانید از نوشابه برای تمیز کردن فر استفاده کنید ؟

یک شایعه اینترنتی منتشر شده که نوشابه تمیز کننده ای فوق العاده است چون می تواند روغن را به طور موثر از بین ببرد ( و همچنین ارزان است و احتمالا در یخچال به راحتی در دسترس است ). در حالی که نوشابه ممکن است چیزهایی مثل قوطی های کثیف و روغن های خشکیده را تمیز کند، توصیه نمی شود آن را برای تمیز کردن فر استفاده کنید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، بهتر است از جوش شیرین پاک کردن فر استفاده کنید.

روش فوق العاده برای تمیز کردن آسان فر اجاق گاز

یک دستور و روش خاص برای تمیز کردن سریع و آسان فر اجاق گاز

مواد لازم:

  • جوش شیرین
  • آب
  • دستکش های پلاستیکی
  • پارچه مرطوب
  • چاقوی پلاستیکی یا سیلیکونی
  • بطری اسپری
  • سرکه سفید
  • دستورالعمل

فر را خالی کنید : قفسه ها را بیرون آورید ، دماسنج تنور و هر چیز دیگری که داخل فر دارید را بردارید و کنار بگذارید.

خمیر جوش شیرین درست کنید: در کاسه ای کوچک، نصف فنجان جوش شیرین را با چند قاشق سوپ خوری آب مخلوط کنید.البته بستگی به میزان کثیفی گازتان دارد.

فر را بپوشانید : خمیر را روی سطح داخلی فر پهن کنید، و سیستم گرمایش را روشن کنید. برای این قسمت از دستکش استفاده کنید جوش شیرین ، قهوه ای رنگ خواهد شد.

بگذارید یک شب بماند: بگذارید مخلوط جوش شیرین حداقل 12 ساعت و یا یک شب باقی بماند سپس شبکه ها را تمیز کنید.

فر را تمیز کنید: بعد از 12 ساعت یا یک شب، دستمالی مرطوب بردارید و هر چه می توانید خمیر جوش شیرین را پاک کنید. از چاقو پلاستیکی یا سیلیکونی استفاده کنید تا خمیر را تمیز کنید.

سرکه را اسپری کنید : کمی سرکه را در بطری اسپری بریزید و به همه جا اسپری کنید سرکه با جوش شیرین آرام واکنش نشان می دهد.

دستمال مرطوب را بردارید و مخلوط باقیمانده جوش شیرین را پاک کنید. تکرار کنید تا تمام باقیمانده جوش شیرین از بین برود. آب و یا سرکه را همان طور که نیاز دارید، اضافه کنید تا پاک و تمیز شود.

یک دیدگاه برای " ترفند آسان برای تمیز کردن فر " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --