نتیجه تصویری برای گرفتن تلخی ابلیمو"

امروزه با دستگاه‌های مخصوصی گرفتن آبلیمو انجام می‌شود. در این دستگاه‌ها، هسته لیمو جدا نشده و در آبلیمو له می‌شود که نتیجه آن تلخ شدن آبلیمو است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌های گرفتن تلخی آبلیمو و همچنین روش‌های نگهداری آبلیموی تازه آشنا شوید.
روش‌های گرفتن تلخی

 

یکی از روش‌های خانگی برای گرفتن تلخی آبلیمو این است که از هویج استفاده کنید زیرا هویج تلخی آبلیمو را به خود جذب می‌کند.

به ازای هر ۱۵ کیلو لیمو، ۴ عدد هویج با اندازه متوسط را پوست کنده و به شکل درسته درون آبلیمو بیاندازید و ۲۴ ساعت صبر کنید

سپس هویج‌ها را از آبلیمو خارج کرده و حالا آبلیمو را صاف کنید.

روش‌های نگهداری از آبلیموی تازه

برای اینکه آبلیموی تازه را به بهترین شکل نگهداری کنید، لازم است تا با روش‌های نگهداری از آبلیموی تازه آشنا شوید. در صورت عدم نگهداری صحیح ممکن است آبلیمو تغییر رنگ داده و یا حتی طعمش هم تغییر کند. نکات نگهداری از آبلیموی تازه عبارت است از:

۱. آبلیمو را دور از نور نگهداری کنید

برای اینکه رنگ آبلیموی تازه با گذشت زمان کدر و سیاه نشود، باید آن را در جای تاریک و به دور از نور نگهداری کنید. حتی می‌توانید با کشیدن یک پلاستیک مشکی روی شیشه آبلیمو از حفظ رنگ آبلیمو مطمئن شوید.

۲. آبلیمو را در ظرف شیشه‌ای نگهداری کنید

نکته بسیار مهم در نگهداری همه ترشیجات از جمله آبلیمو این است که باید در ظروف شیشه‌ای نگهداری شوند. به هیچ عنوان در ظروف و بطری‌های پلاستیکی آن‌ها را نگه ندارید، چرا که اسید موجود در ترشیجات، مواد موجود در ظروف پلاستیکی را اکسید کرده و مواد سمی‌ تولید می‌کنند که برای سلامت انسان بسیار خطرناک هستند