آشنایی با نکاتی هنگام خرید سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی جزو وسایلی است که در تمام خانه‌ها و اغلب شرکت‌ها و فروشگاه‌ها استفاده میشود.سینک ظرفشویی کاملا با زندگی مدرن امروز ادغام شده است و نمیتوان از آن اجتناب‌ کرد .ما هر روز برای شست‌وشو، آشپزی و بهداشت به سینک ظرفشویی نیاز داریم.

امروزه با افزایش تعداد برندها و انواع مختلف سینک های ظرفشویی، انتخاب سینک کار دشواری شده است.در این مقاله به شما می آموزیم که هنگام خرید سینک ظرفشویی مناسب باید به چه نکاتی توجه کنید.دانستن این نکات باعث می‌شود که راحت‌تر کار کنید و کیفیت کار شما نیز هنگام استفاده بالاتر برود.

نکات مهم هنگام انتخاب سینک ظرفشویی:
1.تعداد لگن ‌ها

هنگام خرید سینک حتما به فضای آشپزخانه خود توجه کنید. همیشه بزرگترین سینک ظرفشویی مناسب‌ترین سینک نیست. شما باید کاربرد خود را در نظر بگیرید و با توجه به محدودیت فضای آشپزخانه سینک مناسبی انتخاب کنید. سینک تک لگن جای خیلی کمی اشغال می‌کند و مناسب آشپزخانه‌های کوچک میباشد ،اما کار کردن با اینگونه سینک ها کمی مشکل‌ است.کار کردن با سینک دو لگنه بسیار راحت است،شما می‌توانید در یک دهانه ظرف‌ها را بشویید و در دهانه دیگری آب بکشید .

معمولا سایز سینک دو لگن بزرگتر ازتک ‌لگن میباشد.همچنین در برخی از آن‌ها لگن ها هم‌اندازه‌اند و در برخی نیز سایز لگن ها با هم متفاوت است.در سینک سه لگنه دو لگن بزرگ در کناره‌ها و یک لگن کوچک در وسط. آن وجود دارد .

2.عمق سینک

عمق استاندارد سینک بین 25 تا 30 سانتی‌متر میباشد.معمولا قابلمه‌های بزرگ و تعداد زیادی از بشقاب و قاشق و چنگال ،جای خیلی زیادی را روی سینک می‌گیرند ، این مشکل توسط سینک های عمیق رفع میشود.

یکی از مزیت های مهم سینک عمیق این است که هنگام کار کردن با سینک هیچ آبی روی شما و لباس‌های شما ریخته نمی شود.ظرفیت سینک های عمیق زیاد است و راحت‌تر می‌توانید با آن کار کنید.هرچه عمق لگن بیشتر باشد کیفیت سینک بالاتر خواهد بود

3.جنس و کیفیت سینک

سینک های ظرفشویی از نظر جنس و مواد سازنده، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

سینک ظرفشویی استیل

سینک های استیل ضد زنگ بهردلیل ظاهر زیبا، ارزان‌تر بودن، دوام بیشتر و راحتی در تمیز کردن جزء سینک های ظرفشویی محبوب میباشد.سینک استیل فضای آشپزخانه را جذاب می‌کند . این سینک ها زنگ نمی‌زند، و دچار فرورفتگی و برآمدگی نمی شود. هنگام خرید سینک ظرفشویی استیل حتما به ضخامت ورق آن توجه کنید. فولاد کم‌کربن مقاومت کمتری دارد و درخشندگی و حالت صیقلی آن هانیز کم میباشد اما فولاد با درصد کربن بالا، بسیار صیقلی و صاف و درخشان است.

سینک ظرفشویی شیشه ای

سینک ظرفشویی شیشه ای، از سکوریت نشکن اساخته می شود وجنس قسمت لگن آن ،استیل میباشد.این سینک ها ظاهر زیبایی دارد و لکه آب روی آن باقی نمی‌ماند اما احتمال دارد در اثر فشار، شیشه سینک ترک بردارد و بشکند.

سینک ظرفشویی کامپوزیت گرانیت

سینک های کامپوزیت از ترکیب گرانیت یا کوارتز با پرکننده رزین ساخته می‌شود.مقاومت این سینک ها زیاد است و در برابر خراش یا لکه مقاوم‌ هستند. سینک‌های گرانیتی تحمل زیادی در برابر حرارت دارند ومیتوانند ۵۳۵ درجه فارنهایت را تحمل کنند و به هیچ وجه تغییر رنگ نمی دهند.

سينك ظرفشويي سنگي

سینک سنگی جلوه خاصي به آشپزخانه مي دهد

مزايای انواع سينك ظرفشويي

سينك ظرفشويي گرانيتي خط و خش را نشان نمي دهد و مشكل ته نشين رسوبات در سينك هاي استيل ضد خش را ندارند.
سينك ظرفشويي سراميكي در برابر خش و ضربه مقاوم هستند و تميز كردن آن ها بسيار آسان است.
سينك هاي ظرفشويي گرانيتي از سنگ ساخته شده اند و در مقابل ضربه مقاوم هستند.

معايب انواع سینک ظرفشویی

احتمال شكسته شدن سينك ظرفشويي گرانيتي نسبت به سينك های دیگر بیشتر است .
سينك ظرفشويي گرانيتي از مواد اكریليك ساخته شده اند و در برابر ضربه استقامت كمتري دارند.
سينك ظرفشويي سنگی و كوارتز تيره ،خراش هاي ايجاد شده را بيشتر به نمايش مي گذارد .

4.لبه‌ها و گوشه‌های سینک

بهتر است لبه‌های داخلی سینک و گوشه‌ها ،کاملا دایره‌ای باشد و زاویه‌ نداشته باشد.چون اگر لبه های سینک دایره‌ای نباشد،نمیتوان آن را کاملا تمیز کرد و ته مانده‌های غذا در لبه‌ها و گوشه‌های سینک باقی می‌ماند.همچنین اگر لبه‌های داخلی سینک دایره‌ای نباشد به دلیل خم شدن زیاد و شکسته شدن فلز در لبه‌ها ،مقاومت فلز کمتر می‌شود و سینک دچار نشتی می شود.لبه‌ها و گوشه‌های تیز امنیت کمی دارند و امکان دارد باعث زخمی شدن شما شود.

5.نوع سینک

نوع سینک ،یکی دیگر از نکات بسیار مهم هنگام خرید سینک ظرفشویی می باشد. سینک های ظرفشویی در حالت کلی به سه نوع سینک ظرفشویی توکار و روکارو زیر کار تقسیم میشوند. سینک ظرفشویی روکار ارزان قیمت تر است و روی کابینت نصب میشوند.سینک ظرفشویی توکار ، در داخل کابینت نصب میگردد و ظاهر بهتری دارد اما احتمال نفوذ آب به کابینت زیاد است.در سینک ظرفشویی زیر کار ، کابینت برش داده می شود و سینک از زیر کابینت نصب می‌شود. این نوع نصب بیشتر برای کابینت‌های سنگی به خصوص سنگ کورین مناسب است.

6.قیمت سینک ظرفشویی

هنگام خرید انواع تجهیزات منزل قیمت نقش بسیار مهمی دارد و حرف اول را می زند. با توجه به میزان بودجه و معیارهای مورد نظرخود، بهترین سینک ظرفشویی را انتخاب و تهیه نمایید.

7.سایز سینک:

در بازار سینک ظرفشویی در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارد. هنگام خرید سینک ظرفشویی باید به وسعت و مساحت آشپزخانه توجه کرد.

بهترین شیوه خرید سینک ظرفشویی

جنس، نوع، شکل، ابعاد و قیمت از جمله فاکتورهای مهم در فرآیند خرید می باشد.با خرید اینترنتی به راحتی میتوانید در کمترین زمان، سینک ظرفشویی خود را انتخاب و خرید کنید. چون در کمترین زمان می توانید انواع مختلف سینک در طرح و شکل های مختلف را با هم مقایسه و در نهایت انتخابی عالی داشته باشید. همچنین در خرید اینترنتی به دلیل رقابت زیاد بین فروشگاه های مختلف، قیمت ها واقعی و ارزان تر می باشند و فرصت خرید ارزان ترین سینک ظرفشویی را پیدا خواهید کرد.

قیمت سینک ظرفشویی

قیمت سینک ظرفشویی به برند تولید کننده آن، مزایای سینک ظرفشویی، جنس سینک ظرفشویی، نوع نصب سینک ظرفشویی و… بستگی دارد.

انواع برند سينك ظرفشويي

برند هاي مطرح بسياري در بازار موجود است كه مي توانيد با توجه به بودجه اي كه در نظر داريدسینک مورد نظر خود را انتخاب كنيد .

یک دیدگاه برای " آشنایی با نکاتی هنگام خرید سینک ظرفشویی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --