انتخاب شما کدام است؟ اجاق گاز رومیزی یا اجاق گاز فردار

انتخاب شما کدام است؟ اجاق گاز رومیزی یا اجاق گاز فردار

آشپزخانه هر منزلی نقطه کانونی آن به حساب می آید چرا که تمامی وسایل ضرروی در اداره امور خانه همانند اجاق گاز، یخچال، ماشین لباسشویی و… در داخل آشپزخانه نصب می شود. اجاق گاز مهمترین رکن تجهیزات آشپزخانه است چرا که نبود آن باعث می شود بخشی از امور منزل مختل شده و به دلیل نبود امکان آشپزی افراد خانواده در تهیه غذا دچار مشکل می شود. به همین دلیل است که در زمان خرید اجاق گاز باید دقت نمود و از میان مدل ها و برندهای مختلف بهترین را انتخاب کرد.
امروزه در بازار ما شاهد مدل های مختلف اجاق گاز من جمله اجاق گاز رومیزی و اجاق گاز فردار هستیم که همین مسئله باعث شده است قدرت انتخاب مردم بیشتر شده و هر کدام براساس سلیقه و محلی که قرار است اجاق گاز در آنجا نصب شود، مدل های مناسب را خریداری نمایند.
اجاق گاز فردار سالیان طولانی است که در بازار وجود دارد و برندهای فعال در زمینه ساخت اجاق گاز همواره در طول دوران کاری خود به ساخت اجاق گاز فردار در طرح ها و مدل های مختلف اهمیت داده اند. در این اجاق گاز، شعله ها بر روی قسمت رویی قرار گرفته و در قسمت پایین آن فرد تعبیه شده است در نتیجه اگر شما قصد دارید برای منزل خود اجاق گاز فردار خریداری کنید باید یک فضای باز هم اندازه با ابعاد اجاق گاز در آشپزخانه داشته باشید.

اما اجاق گاز رومیزی به نوعی از اجاق گاز گفته می شود که تنها دارای تعدادی شعله بوده و فاقد فر است. این اجاق گاز فضای زیادی را اشغال نمی کند زیرا بر روی صفحه کابینت نصب شده و نیازی نیست بخشی از فضایی که می شود کابینت نصب کرد، برای نصب اجاق گاز کنار گذاشته شود.

تفاوت های اجاق گاز رومیزی و اجاق گاز فردار:

متاسفانه برخی از افراد در زمان خرید اجاق گاز توجه چندانی به کارایی آن نکرده و بدون این که مدل های مختلف را مقایسه کنند تا بهتر بتواند برای خرید تصمیم بگیرند، اقدام به خرید اجاق گازی خواهند کرد که عملکرد خوبی نداشته و بعد از مدتی کیفیت و کارایی خود را از دست می دهد. با توجه به این که امروزه مدل های مختلف از اجاق گاز رومیزی وارد بازار شده و توجه مردم را به خود جلب کرده است در این مقاله تصمیم گرفتیم که به مقاسه اجاق گاز رومیزی و اجاق گاز فردار بپردازیم به این امید که راهنمای خوبی برای انتخاب شما باشد:
⦁ اولین تفاوت میان این دو اجاق گاز، قابلیت جابجایی آن هاست. اگر شما برای منزل خود اجاق گاز رومیزی را انتخاب کردید و روزی قصد فروش خانه را داشتید باید بدانید که نمی توانید اجاق گاز رومیزی را با خود ببرید چون در این صورت فضای آن خالی مانده و صاحب جدید ممکن است نتواند اجاق گاز با همان ابعاد برای آشپزخانه تهیه کند ولی اجاق گاز فردار را می توان به منزل جدید انتقال داد.
⦁ از نظر اندازه نیز اجاق گاز رومیزی دارای عرض 50 سانتیمتر ولی اجاق گاز فردار عرض 60 سانتیمتر دارد در نتیجه در محلی که قرار است اجاق گاز فردار قرار گیرد پهنای بیشتری اشغال کرده و همین مسئل باعث می شود که فضای آشپزخانه کمی کوچکتر شود زیرا کابینت ها نیز باید به اندازه عرض اجاق گاز جلو بیایند که طراحی دکوراسیون زیبا به نظر برسد.

⦁ اجاق گاز رومیزی تورینوپلاس از جنس شیشه ای نیز ساخته می شود ولی درمورد اجاق گاز فردار این امکان وجود ندارد در نتیجه اجاق گاز رومیزی زیباتر و شیک بوده و به همین دلیل است که در دکوراسیون مدرن آشپزخانه تمایل افراد به این است که از اجاق گاز رومیزی استفاده شود زیرا مدل و طرح این اجاق گاز همخوانی بیشتری با دکوراسیون مدرن دارد. از طرف تمیز کردن اجاق گاز رومیزی شیشه ای راحت تر از صفحات اجاق گاز فردار است.
⦁ یکی از مسائلی که در زمان خرید اجاق گاز باید مد نظر قرارداد این است رنگ اجاق گاز است. بسیای از افراد تنها به زیبایی رنگ ها توجه می کنند بی آن که بدانند که جنس قطعات بسیار مهم تر از رنگ انتخابی است. برای مثال اجاق گاز رومیزی با رنگ سفید از قطعات ایرانی ساخته می شو ولی اجاق گاز فردار با همین رنگ سفید دارای قطعات ایتالیایی است. کیفیت قطعات به کار رفته در اجاق گاز فردار تورینوپلاس  بر روی ماندگاری آن ها تاثیر می گذارد. شعله ها و صفحه اجاق گاز باید از جنسی باشند که نه تنها تحمل وزن بالای قابلمه ها در حین پختن غذا را داشته باشند بلکه نسبت به حرارت نیز مقاوم بوده و حرارت های بالا و روشن بودن شعله در مدت طولانی منجر به آسیب به شعله ها و صفحه گاز نشود. مسلما اگر جنس شعله ها و صفحه اجاق گاز بی کیفیت باشد رنگ آن نیز در اثر حرارت از بین خواهد رفت. لذا قبل از انتخاب رنگ اجاق گاز صفحه ای و یا اجاق گاز فردار حتما جنس قطعات را جویا شوید.

یک دیدگاه برای " انتخاب شما کدام است؟ اجاق گاز رومیزی یا اجاق گاز فردار " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --