دستور پخت ته چين هويج

طرز تهیه ته چين هويج

مواد لازم برای ته چين هويج :

 هويج 500 گرم 
 فيله مرغ  300 گرم
 برنج 3 پيمانه 
 زرده تخم مرغ  3 عدد
ماست پرچرب 4 قاشق سوپخوری
زعفران دم كرده 2 قاشق سوپخوری
دارچين 1 قاشق مرباخوری
پیاز 1 عدد
نمک و فلفل به ميزان لازم
روغن مايع  مقداری
 زردچوبه 1 قاشق مرباخوری
کره 50 گرم

طرز تهیه ته چین هویج :

برنج را شسته، در كاسه با مقداری آب و نمک خيس كنيد. هويج ها را پوست گرفته، بشوييد و خلالی خرد كنيد، در تابه‌ای مقداری روغن ريخته و روی حرارت بگذاريد. خلال های هويج را در روغن سرخ كنيد و بعد از روغن درآورده و كناری بگذاريد.

پياز را پوست گرفته، خلالی خرد كرده و  در روغن سرخ كنيد. فيله های مرغ را به قطعات ريز برش بزنيد، به تابه پيازها اضافه كنيد و تفت دهيد.

برای مزه دار شدن مرغ به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه كرده و خوب سرخ كنيد. در آخر كمی زعفران دم كرده افزوده، حرارت را كم كنيد و در تابه را بگذاريد تا بپزند. هويج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه كنيد. در صورت نياز به اندازه نيم پيمانه آب اضافه كنيد و در تابه را بگذاريد.

برنج را داخل آب جوش ريخته و طبق معمول آبكش كنيد. در كاسه ای مناسب زرده های تخم مرغ را ريخته و با چنگال كمی هم بزنيد. زعفران دم كرده و ماست را اضافه كرده و مخلوط كنيد. مايه ته چين آماده است.

برنج را داخل مايه ته چين ريخته و خوب مخلوط كنيد. تابه ای كه می خواهيد ته چين را در آن بپزيد چرب كنيد. نيمی از مايه برنج را در تابه ريخته و با پشت قاشق فشرده و يک دست كنيد.

مرغ و هويج را روی لايه اول برنج ريخته و پهن كنيد تا همه سطح برنج را بپوشاند. مقداری دارچين روی مرغ و هويج بپاشيد. حالا نوبت مابقی برنج آغشته به مايه ته چين است. آن را روی بقيه مواد ريخته و با پشت قاشق يك دست و كمی فشرده كنيد.

تابه را روی حرارت ملايم گذاشته و با ته چنگال در برنج چند سوراخ ايجاد كنيد. كره را آب كرده و روی ته چين بريزيد، حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهيد ته چين دم بكشد. بعد از دم كشيدن، ته چين را در يک سينی يا ديس مناسب سر و ته كرده، برش زده و سرو كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --