دستور پخت کانفی اردک با ترشی کشمش تند

کانفی اردک با ترشی کشمش تند

آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 2 ساعت
مجموعاً: 2 ساعت و 30 دقیقه

مواد لازم : برای 8 نفر

ران اردک (با پوست و استخوان) 8 عدد
سیر (ریز خرد شده) 4 حبه
آویشن (جدا شده از ساقه) 9 شاخه کوچک
کشمش طلایی 1 و نیم فنجان
دانه خردل قهوه ای 2 قاشق چایخوری
سرکه سفید 1/2 فنجان
شکر 1/4 فنجان
رزماری 1 شاخه کوچک
 فلفل سیاه (آسیاب شده)  1 قاشق چایخوری
 نمک 2 قاشق سوپ خوری و 1 قاشق چایخوری
 فلفل قرمز 9 عدد

فلفل قرمز 9 عدد (خرد و خشک شده، یا 1 و نیم قاشق چایخوری پودر فلفل مخلوط)

می دانید بهترین چیز در درست کردن کانفی اردک چیست؟
آن همه روغن غلیظی که برایتان می ماند. از آن برای سرخ کردن سیب زمینی استفاده کنید.

راه خوبی است تا یک روش قدیمی را به روز کنید. خلاصه که به هیچ وجه آن را دور نریزید (این روغن به خوبی در فریزر دوام می آورد).

طرز تهیه:
به وسیله ی نوک یک چاقو یا نوک تیز چنگال سرتاسر پوست ران اردک را خراش دهید. سیر را روی آن بمالید (خرده های سیر باید به پوست بچسبند) و با یک قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده و 2 قاشق سوپخوری نمک مزه دار کنید.

فر را از قبل تا 250 درجه ی فارنهایت داغ کنید. تکه های اردک را از سمت پوست دار در یک ماهیتابه یا ظزف چدنی بزرگ بچینید و 8 شاخه آویشن و 4 عدد فلفل قرمز (یا 1 قاشق سوپخوری پودر فلفل مخلوط) را به همراه نصف فنجان آب به آن اضافه کنید. روی تابه را با فویل یا سرپوش بپوشانید و به مدت 2 ساعت در فر بگذارید تا آنقدر بپزد که روغن بیاندازد (شوکه نشوید، حسابی به روغن می نشیند).

قطعه های اردک را از آن رو کنید و در روغن خود بخوابانید. روی تابه را بپوشانید و به مدت 2 تا 2 ساعت و نیم دیگر بپزید تا گوشت آن حسابی ترد شود و استخوان ها به راحتی تکان بخورند.

طی این مدت، سرکه، شکر، دانه های خردل، شاخه ی رزماری، شاخه آویشن باقیمانده، 2 فلفل قرمز (یا نصف قاشق چایخوری پودر فلفل مخلوط) و 1 فنجان آب را در یک ماهیتابه ی متوسط بریزید و بگذارید تا جوش بخورد. حرارت شعله را کم کنید و به مدت 3 دقیقه بگذارید آهسته بجوشد و هر از گاهی هم بزنید تا شکر حل شود. کشمش ها را توی این مخلوط بریزید و آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید حداقل به مدت 1 ساعت خنک شود.

حرارت فر را تا 400 درجه ی فارنهایت زیاد کنید. تکه های اردک را از داخل روغن بردارید و به شکلی که سمت پوست دار آن رو به بالا باشد روی یک سینی فر قرار دهید.
روغن را برای مصارف دیگر نگه دارید ( این روغن تا 3 هفته در یخچال و 3 ماه در فریزر ماندگاری دارد، قبل از مصرف مجدداً حرارت دهید و آن را صاف کنید).

تکه های اردک را با فلفل سیاه خرد شده مزه دار کنید و آنها را به مدت 30 تا 35 دقیقه سرخ کنید تا پوستشان طلایی و برشته شود. حالا می توانید اردک را به همراه ترشی کشمش سرو کنید.

میتوانید این کار ها را از پیش انجام دهید:
میتوانید کشمش را از یک هفته قبل ترشی بیندازید.
روی آن را بپوشانید و بگذارید تا خنک شود. دمای آن را قبل از سرو کردن به دمای اتاق برسانید.

اردک را هم می توانید از یک هفته قبل بپزید.
تکه های اردک خوابانده شده در روغن را در یک ظرف محفوظ از هوا قرار دهید و بگذارید خنک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --