دستور پخت کوفته سوئدی

طرز تهیه کوفته سوئدی

زمان آماده سازی20 دقیقه
زمان پخت40 دقیقه

مواد لازم برای کوفته سوئدی برای4 نفر

گوشت چرخ کرده 1 کیلو
فلفل دلمه 3 عدد
برنج مقداری
جعفری مقداری
نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
گوجه فرنگی 4 عدد
آرد سوخاری 1 پیمانه
پیاز کوچک 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق
روغن سرخ کردنی

طرز تهیه:

جعفری را با آب سرد بشویید و بعد از اینکه آب آن گرفته شد، در غذا ساز بریزید و خرد کنید. گوشت چرخ کرده را با جعفری مخلوط کنید. برنج را به صورت نیم پخت درست کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید.

فلفل دلمه و گوجه فرنگی را خرد کرده در غذاساز بریزید و سپس به مواد اضافه کنید. به آن نمک و فلفل و زردچوبه بزنید و به کمک دست آن را ورز دهید. چنانچه مواد شما چسبندگی لازم را ندارد به آن کمی آرد سوخاری اضافه کنید.

آن‌ها را به صورت گلوله درآورید و در آرد سوخاری بغلطانید. وقتی همه کوفته‌ها آماده برای سرخ کردن شدند، یک تابه بردارید و روغن سرخ کردنی را در آن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود.

کوفته را در روغن داغ سرخ کنید. وقتی یک سمت آن سرخ شد آن را به سمت دیگر بچرخانید تا تمام سطح آن سرخ شود. پس از سرخ شدن آن‌ها را روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. پیاز را خلالی خرد کرده سرخ کنید. سپس به آن رب گوجه فرنگی اضافه کنید. کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود و کمی نمک و فلفل به آن زده، بگذارید تا هم خامی رب گوجه گرفته شود و هم آب آن تبخیر شود. پس از آن، کوفته‌ها را در ظرفی چیده، سس آماده شده را روی آن بریزید و سرو کنید.

5 دیدگاه برای دستور پخت کوفته سوئدی ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --