چگونه می توان بهترین اجاق گاز را خرید

خرید اجاق گاز یکی از مهمترین مواردی است که خراب شدن آن به معنی فلج شدن بخشی از امور خانه است. به همین دلیل است که در زمان خرید اجاق گاز باید بسیار دقت داشت شما قرار است تا سالیان طولانی از این وسیله استفاده کنید و در صورتی که از همان ابتدا یک اجاق گاز خوب و با عملکرد بالا را انتخاب نمایید مطمئن خواهید بود که تا مدت ها می توانید آشپزی لذت بخش و بدون نگرانی را تجربه کنید. خرید اجاق گاز یکی از خریدهایی است که نباید تنها براساس قیمت صورت گیرد بلکه حتی اگر می دانید که یک اجاق گاز بهترین کارایی و طرح را داشته ولی قیمت آن زیاد است بهتر است هر طور شده هزینه آن را تامین کرده و این گاز را خریداری نمایید.

راهنمای خرید اجاق گاز:

در خرید اجاق گاز باید معیارهای مختلف را در نظر گرفت که در این مقاله قصد داریم تک تک این موارد را بررسی نماییم:

⦁ فضای آشپزخانه

شما در زمان خرید اجاق گاز ابتدا باید به این مسئله توجه داشته باشید که این اجاق گاز قرار است در کدام قسمت اشپزخانه نصب شود. لذا ابتدا محیط آشپزخانه را بررسی کرده و جاق اجاق گاز را تعیین کنید. برای مثال اگر آشپزخانه شما به گونه ای طراحی شده است که نیاز است اجاق گاز روی کابینت نصب شده و امکان خرید اجاق گاز همراه با فر وجود ندارد لذا شما باید مسیر خرید اجاق گاز را عوض کرده و به سراغ مدل های رو کابینتی بروید.

⦁ تعداد شعله های اجاق گاز

تعداد شعله هایی که هر اجاق گاز دارد یکی دیگر از معیارهای خرید اجاق گاز است. شاید گمان کنید که هر چه تعداد شعله اجاق گاز بیشتر باشد کارایی آن بیشتر خواهد شد اما برای خرید اجاق گاز فاصله بین شعله ها را بررسی نمایید. حتی اگر تعداد شعله ها زیاد اما فاصله بین ان ها کم باشد در این صورت قرار دادن شعله ها دچار مشکل می شود. خرید اجاق گاز با شعله کم که فاصله بیشتری دارند بهتر از خرید اجاق گاز با شعله های نزدیک به هم است. لازم است بدانید که هر چه تعداد شعله های بیشتر شود مسلما اندازه اجاق گاز هم بزرگتر خواهد شد و باز هم برای خرید اجاق گاز با این ویژگی باز هم باید اندازه فضای قرار گیری اجاق گاز را داشته باشید.

⦁ عملکرد اجاق گاز

در زمان خرید اجاق گاز حتما فروشنده از شما خواهد پرسید که تمایل دارید اجاق گاز انتخابی با گاز فعال شود، با برق و یا با هر دو مورد. مسلما این فاکتور بر روی قیمت اجاق گاز تاثیر می گذارد و همچنین اجاق گازهای دو منظوره عملکرد بالاتری دارند چرا که برای مثال اگر روزی گاز خانه قطع شود و اجاق گاز شما دو منظوره باشد در این صورت می توانید از جریان برق برای استفاده از اجاق گاز کمک بگیرید.

⦁ جنس بدنه اجاق گاز

به هر حال حداقل در روز یکبار ممکن است که اجاق گاز کثیف شود در نتیجه نیاز است که صفحه آن را تمیز کنید. آیا می دانید که اگر اجاق گاز شما از جنس مطلوب نباشد در این صورت بلافاصله که کوچکترین لکه و یا غذا سوختگی روی آن دیده شود می تواند لعاب روی اجاق گاز را از بین ببرد و یا به جنس بدنه آسیب بزند؟ به همین دلیل در خرید اجاق گاز حتما از جنس اجاق گاز مطمئن شوید و همچنین از فروشنده جویا شوید که در زمان تمیز کردن آن از چه موادی می توان استفاده نمود.

⦁ جنس شعله ها

در خرید اجاق گاز حتما به جنس شعله ها توجه کنید. جنس شعله باید بیشترین مقاومت را به حرارت داشته باشد و همچنین بتواند وزن قابلمه غذا را تحمل کند. در زمان خرید اجاق گاز حتما کاتالوگ های اجاق گازهای مختلف را با دقت مطالعه کرده و همچنین از قبل هم اطلاعات کافی در مورد بهترین جنس شعله ها داشته باشید تا خرید اجاق گاز بهترین انتخاب را برای شما رقم بزند.

⦁ توجه به نکات ایمنی اجاق گاز

با توجه به این که اجاق گاز با برق و یا گاز کار می کند لذا در هر مورد احتمال بروز خطر وجود دار لذا در زمان خرید اجاق گاز حتما به مسئله ایمن بودن آن توجه داشته باشید. معمولا تمامی برندهای تولید کننده اجاق گاز مسائل ایمنی را در طراحی و ساخت اجاق گاز در نظر می گیرند منتهی برخی از برندها وسواس بیشتری در این زمنیه به خرج می دهند. به همین دلیل توصیه می شود که قبل از خرید اجاق گاز ابتدا تمامی برندها را بررسی کرده و بهترین مورد را از نظر ایمنی انتخاب نمایید.

⦁ تطابق با استانداردهای جهانی

زمانی که هر اجاق گاز قرار است ساخته شود ابتدا باید استانداردهای جهانی را بررسی کرده و سپس طراحی و ساخت اجاق گاز با این استانداردها تطابق داده شود. لذا در زمان خرید اجاق گاز حتما این مسئله را بررسی نمایید که آیا اجاق گاز با این استانداردها همخوانی دارد یا خیر.

یک دیدگاه برای " چگونه می توان بهترین اجاق گاز را خرید " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --