نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه

آشپزخانه محلی است که اگر مراقب نباشیم بسیاری از آلودگی ها در این نقطه قرار می گیرد و خطرات زیادی برای اهل خانواده بوجود می آود. پس ما همواره به وسایلی نیاز داریم تا آلودگی ها را از بین ببرد. هود یکی از وسایلی است که سعی دارد آلودگی ها را از محیط آشپزخانه خارج کند.

هود آشپزخانه وظیفه دارد تا بوی بد و چربی های اضافی غذاها را به خود بکشد و به بیرون بفرستد. این دستگاه که در بالای گاز قرار می گیرد روزانه مدت زیادی در حال کار کردن است اما متأسفانه خیلی کم مورد توجه قرار می گیرد.

بسیاری از خانواده ها بندرت هود آشپزخانه شان را تمیز می کنند که این امر باعث می شود نه تنها آلودگی ها به خارج کشیده نشود بلکه در بعضی شرایط کثیفی ها پس از مدتی از هود خارج شده و خانه را آلوده می کند. برای آنکه به این مشکل دچار نشوید بهتر است هر دو ماه یکبار هود را تمیز کنید. اما چگونه ؟

در مرحله اول یک فیلتر مناسب که مخصوص هود آشپزخانه شماست را تهیه کنید تا در هنگام تمیز کاری فیلتر را نیز بطور کامل تعویض نمایید. همیشه آلوده ترین نقطه در یک هود فیلتر آن است که چربی ها و سایر آلودگی ها را به خود می گیرد.

در هنگام تمیز کردن هود مراقب بخش های حساسی مانند لامپ و پریز برق باشید تا دچار مشکل نشوند. اگر مشکلی برای پریز برق رخ دهد ممکن است بعدها آسیب جدی به دستگاه وارد شود.

بر روی فیلتر هود یک پنجره فلزی قرار دارد که چربی ها را می گیرد. این پنجره را بهتر است با استفاده از آب ولرم و صابون به دقت بشویید. استفاده از برس نرم نیز می تواند برای تمیز کردن چربی های این قسمت مفید باشد.

برای پاک کردن لکه های چربی بسیار سخت که در قسمت داخلی هود یا روی پنجره قرار گرفته است و به نوعی به سطح آن چسبیده است می توانید از یک دستمال آغشته به الکل بهره ببرید. البته دقت داشته باشید تا الکل به قسمت های بیرونی هود تماس پیدا نکند چرا که ممکن است رنگ هود را از بین ببرد.

در هنگام نصب دوباره هود به قسمت فیلتر آن دقت داشته باشید چرا که اگر فیلتر درست نصب نشود ممکن است هود نیز به درستی و دقت قبلی خود کار نکرده و دچار مشکلاتی گردد.

یک دیدگاه برای " نحوه تمیز کردن هود آشپزخانه " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --