هود شیمیایی یا صنعتی چیست؟

هود شیمیایی یا صنعتی چیست؟

از جمله ی نکات خرید هود شیمیایی باید به موارد زیادی توجه کنیم چرا که این هودها نقش بزرگی در تهویه ی  هوای آزمایشگاه های مختلف دارند و همین موضوع این هودهای شیمیایی را به وسیله ی مهم برای حفظ جان پرسنل تبدیل کرده است. باید بدانیم که هودهای شیمیایی کار مکش گازهای خطرناک از داخل محیط آزمایشگاه به بیرون و فراهم آوردن محیطی سالم و بدون خطر برای کارکنان فراهم آورند. خرید کوره ازمایشگاهی بنابراین یکی از نکات خرید هود شیمیایی می تواند دقت کردن به این پروسه و یا در واقع بهتر بگوییم، پروسه ی مکش و تهویه برای یک هود شیمیایی است.

از آنجایی که هود شیمیایی محیط آزمایشگاه را در مقابل هر گونه نشت مواد شیمیایی و آتش سوزی ایمن می دارد، در هنگام خرید این مدل هود ها باید از سالم بودن ان ها اطمینان حاصل شود. در ادامه شما را با نکات خرید هود شیمیایی برای محیط های پرخطر آشنا می کنیم :

آشنایی با نکات خرید هود شیمیایی

اولین مورد از نکات خرید هود شیمیایی آشنایی با شکل ظاهری این مدل هودها است. شکل ظاهری هودهای شیمیایی شبیه کابینت است که با باز کردن درب آن می توانید به راحتی به داخل آن دسترسی داشته باشید.

دومین مورد از نکات خرید هود شیمیایی این است که توجه داشته باشید که درب جلوی این مدل هودها از جنس پلکسی و یا شیشه های خیلی مقاوم می باشد. حواستان باشد که این درب ها با این کیفیت به منظور جلوگیری از انفجار و واکنش های شیمیایی تعبیه شده اند.

سومین مورد از نکات خرید هود شیمیایی را میتوان به جنس و رنگ این مدل هودها اختصاص داد. جنس هودهای شیمیایی معمولا از پروفیل آهنی می باشد. و رنگی که برای رویه ی آن به کار می رود رنگ الکترواستاتیک سفید می باشد. همچنین هودهای شیمیایی دارای پایه هایی به جنس برنج بوده که قابل رگلاژ است. جالب است بدانید که جنس کف هود نیز سنگی است.

مورد دیگری که میتوان ان را جزو لیست نکات خرید هود شیمیایی دانست انواع هودهای شیمیایی است. هودهای شیمیایی در نوع کانال دار و بدون کانال ارائه می شوند. یکی از نکات خرید هود شیمیایی این است که شما با توجه به محیط مورد نظرتان، کدام هود را تهیه خواهید کرد .

هودهای کانالدار دارای کی کانال هستند که هوای آلوده و گازها از طریق این کانال به بیرون هدایت خواهد شد. در واقع این هودها فاقد فیلتر می باشند. اما هودهای بدون کانال معمولا مجهز به فیلتر بوده که جنس این فیلتر ها از کربن اکتیو است. لازم است بدانید که کربن اکتیو نوعی از بین برنده ی آلاینده های شیمیایی می باشد. بنابراین هوای آلوده توسط این فیلترها جذب شده و پس تصفیه شدن،یا دوباره به محیط بر میگردد و یا از طریق فن به بیرون منتقل می شود.

بنابراین کانال دار و یا فیلتر دار بودن هودهای شیمیایی یکی از مهمترین نکات خرید هود شیمیایی محسوب می شود.

ویژگی های هود شیمیایی

در ادامه ی نکات خرید هود شیمیایی، لازم است بدانید که هود خریداری شده باید در کجا قرار بگیرد. از جمله ی نکات خرید هود شیمیایی در زمینه ی محل قرارگیری این هودها، لازم است که محل قرارگیری هود شیمیایی به دور از رفت و آمد بوده و هیچ گونه پنجره ای در آنجا قرار نداشته باشد. اگر قصد شما خرید هودهای بدون فیلتر است، لازم است که شرایط لازم برای خروج هوا را در محیط فراهم آورید. در واقع در هنگام خرید، از جمله ی مهمترین نکات خرید هود شیمیایی بدون فیلتر، آماده سازی محیط برای قرارگیری هود است.

هودهای شیمیایی با توجه به قابلیت هایی مانند تعداد فیلتر، نوع و تعداد بازوها، جنس سقف، جنس دیواره داخلی و خارجی، ابعاد و جنس کاپ سینک، جنس صفحه رویه، قدرت مکش فن، محل نصب هود ، کلید و پریزها و …. خریداری خواهند شد. اما باید بدانید که در راستای نکات خرید هود شیمیایی، هودهایی که جنس رویه ی آن ها از سرامیک ضد اسید و یا پلی پروپیلن است، برای کار با حلال های شیمیایی، اسیدهای معدنی رقیق، اسیدهای ضعیف، اسیدهای هیدروفلوریک استفاده خواهند شد.

یکی دیگر از نکات خرید هود شیمیایی این است که هودهایی که بدنه ای از جنس اچ پی ال دارند برای کار با اسیدهای گرم و غلیظ مناسب هستند. این را هم بد نیست بدانید که هودهای شیمیایی با توجه به محصل نصبشان به مدل هود زمینی و دیواری نیز تقسیم می شوند. پس در نکات خرید هود شیمیایی این موارد را نیز باید جای بدهیم.

نکاتی که باید در هنگام کار کردن با هودهای آزمایشگاهی به آن ها توجه کنیم

خب! علاوه بر نکات خرید هود شیمیایی، نکاتی هم وجود دارند که در هنگام کار کردن با هودهای شیمیایی باید به ان ها توجه نماییم. آن نکات به شرح زیر می باشند:

  • اولین نکته این است که اگر در هنگام کار کردن با هودهای شیمیایی، شیشه ی هود یا هر جایی از هود لک شد، خیلی زود و با استفاده از یک دستمال تمیز آن لکه را برطرف کنید.
  • برای کار با هود آزمایشگاهی یا همان هود شیمیایی باید حتما به نوشته ها و علائم روی هود دقت نمایید. چرا که یک اشتباه کوچک می تواند مشکلاتی را به بار بیاورد.
  • نکته ی بعدی این است که برای اینکه هود شما عملکرد خیلی خوبی داشته باشد، نیاز است که وسایل هود را در دورترین نقطه قرار دهید.
  • حتما باید محافظی بین شما و هود قرار داشته باشد.
  • مورد دیگری که خیلیی باید به آن دقت کنید این است که هیچ وقت سر خود را داخل هود نبرید و یا حتی از بردن دست خود داخل هود خودداری نمایید.
  • قاب شیشه ای که روی هود قرار دارد نباید با کمک دست جابجا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --