چند نکته برای نظافت سریع منزل

۱) زیر سطل زباله ۲ لایه کاغذ خشک کن یا روزنامه باطله پهن کنید. اطراف سطل زباله معمولا کثیف می شود و شما مجبورید آن را پاک کنید. اما این روزنامه یا دستمال ها باعث می شوند درصورتی که کنار سطل کثیف شد بتوانید به راحتی با تعویض آن ها زحمت تمیز کردن اطراف سطل را حذف کنید.

۲) صابون های جامد و قالبی را با صابون های مایع عوض کنید. فوم های دستشویی یا صابون های مایع هم بهداشتی تر هستند و دائم دست کثیف کسی به آنها نمی خورد و هم شما را از شر تمیز کردن جا صابونی و تفاله های صابون قالبی نجات می دهد.

۳) بعد از دوش گرفتن برای ۱۰ دقیقه در حمام را باز بگذارید و فن آن را روشن کنید. با این روش بخار و رطوبت از حمام بیرون می رود و حوله ها کپک نمی زند.

۴) بعد از دوش گرفتن، روی کف های روی دیوار، در شیشه ای، پرده حمام یا وان آب بریزید و آن ها را بشویید. وقتی این کف ها خشک می شوند منظره بدی برای حمام شما به وجود می آورند و به راحتی پاک نخواهند شد.

۵) به جای دستمال سفره، دستمال کاغذی در آشپزخانه کنار دست تان بگذارید. اگر چیزی روی گاز یا در مایکروویو ریخت با آن دستمال بلافاصله آن را تمیز کنید و دستمال را دور بیندازید. هم از شستن قاب دستمال خلاص می شوید و هم آلودگی روی گاز یا مایکروویو خشک نمی شود.

۶) برای این که جلوی ایجاد رسوب و لکه های سخت در توالت فرنگی را بگیرید، در ماه یک بار یک فنجان سرکه سفید در توالت بریزید و بگذارید یک شب تا صبح بماند. صبح سیفون را بکشید تا هیچ وقت توالت فرنگی منزل شما رسوب نگیرد.

 

● کتابخانه مخفی بسازید

فرض کنید همسرتان عاشق کتاب است اما برای گذاشتن یک کتابخانه در خانه جای کافی ندارید. می توانید یک روز که او خانه نیست، یک کتابخانه برایش درست کنید. برای این کار باید یکی از کمدهای منزل یا قفسه وسایل دکوری غیرضروری را خالی کنید. اگر خانه را درست بگردید یکی از این جاها را پیدا خواهید کرد.
باید چند قفسه برای آن ها سفارش دهید و بعد از این که حاضر شد، فیلم ها و کتاب های همسرتان را در آن بچینید. فقط مانده یک صندلی که کنار کتابخانه بگذارید، یکی ، دو لامپ برای روشن کردن کتاب ها و یک فرش و گلدان برای تزئین نیاز دارید، تا چیدمان کامل شود.

● وقتی کفش و کیف شما ترک می خورد

کفش و کیف چرم بعد از مدتی از جایی که تا می شود، در معرض تغییر شکل قرار می گیرد، چروک می شود و ترک می خورد. این ترک ها کفش و کیف تان را کهنه نشان می دهند و باید برای رفع آنها فکری کنید. راه حل ثابتی برای از بین بردن این ترک ها و جود ندارد و تمام این راه ها تجربی است. یکی از بهترین این راه ها این است که با یک چیز باریک مثل خلال دندان، ترک ها را با سرکه سفید بپوشانید. بعد از یک ساعت سرکه را بشویید و روی چرم پولیش یا روغن بمالید. یادتان باشد قبل از اینکه این کار را انجام دهید، سرکه را روی بخشی کوچک و مخفی از کفش یا کیف امتحان کنید. کیفیت چرم ها با هم متفاوت است و امکان دارد سرکه بعضی از آنها را خراب کند.

برگرفته از: سیب سبز

یک دیدگاه برای " چند نکته برای نظافت سریع منزل " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --