دستور پخت پوره توت فرنگی

طرز تهیه پوره توت فرنگی

زمان آماده سازی10 دقیقه

مواد لازم برای پوره توت فرنگی برای2

توت فرنگی 570 گرم
شکر 50-60 گرم
آب لیمو تازه چند قطره

سس ها یکی از متنوع ترین طعم دهنده ها هستن که با مواد اولیه ی مختلف و به روش های گوناگون درست میشن. تنوع خیلی زیاد سس ها باعث شده که برای هر پیش غذا، غذا و دسر از سس مخصوصی استفاده میشه. سس ها فقط محدود به غذاها و سالادها نیستن و میشه اون ها را به انواع دیگه ای هم طبقه بندی کرد. یکی از انواع سس ها، سس های میوه ای هستن که با طعم شیرین و فوق العاده شون کاربردهای زیادی برای انواع دسر، کیک و شیرینی دارن. سس ها یا پوره های میوه ای ترکیبات خوشمزه ای هستن که هم در مصارف خانگی و هم در همه ی شیرینی فروشی ها و قنادی ها مورد استفاده قرار می گیرن.

اغلب سس و پوره های میوه ای با میوه های تابستونی درست میشن. پوره ی توت فرنگی یک نوع سس میوه ای غلیظه که ترکیبی خوشمزه از توت فرنگی و شکره. این پوره به اسم سس توت فرنگی هم شناخته میشه. موارد استفاده از پوره ی توت فرنگی خیلی زیاده. کافیه طرز تهیه پوره سیب زمینی رو یاد بگیرید، این سس بی نظیر رو درست کنید و اون رو روی انواع کیک و شیرینی خونگی بریزید تا طعم فوق العاده ی توت فرنگی به تمام بافت کیک و شیرینی برسه. علاوه بر این می تونید از پوره توت فرنگی برای طعم دار کردن بستنی هم استفاده کنید. روی اسکوپ های بستنی وانیلی یا بستنی توت فرنگی از این سس خوشمزه بریزید و نوش جان کنید. خیلی از دسرها مثل پاناکوتا هم نیاز به یه سس میوه ای خوشمزه دارن. پوره توت فرنگی رو روی پاناکوتا بریزید، اون رو به دلخواه تزیین و سرو کنید. با درست کردن پوره توت فرنگی می تونید از اون به عنوان پر کننده ی لایه های کیک و شیرینی و همچنین تارت استفاده کنید. برای رنگی کردن خامه نیازی به رنگ های خوراکی ندارید. کافیه کمی از پوره ی توت فرنگی رو با خامه قنادی ترکیب کرده و خوب بزنید تا رنگ و طعم اون رو عوض کنید. موارد استفاده از پوره توت فرنگی محدودیت نداره و شما می تونید با خلاقیت خودتون از اون در انواع دسرها، کیک ها و شیرینی ها استفاده کنید.

تا فصل تابستون تموم نشده از این میوه های خوشمزه استفاده کنید و باهاش پوره درست کنید. البته می تونید توت فرنگی ها رو بشورید، اون ها رو داخل ظرف فریزری بریزید و چند ماه داخل فریزر نگهداری کنید تا در فصل های دیگه هم بتونید از این پوره ی خوشمزه استفاده کنید. هر زمان خواستید توت فرنگی های یخ زده رو بیرون بیارید و باهاش پوره توت فرنگی درست کنید. پوره ی توت فرنگی به تنهایی هم می تونه یه عصرونه ی خنک و دلچسب تابستونی باشه. با ما همراه بشید و طرز تهیه پوره توت فرنگی رو از دست ندید.

2 دیدگاه برای دستور پخت پوره توت فرنگی ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --