دستور پخت کوفته ماهی

طرز تهیه کوفته ماهی

تا به حال انواع کوفته را به شما آموزش داديم اما اين کوفته با همه آن‌ها فرق دارد. اين کوفته با گوشت ماهی تهيه شده و برای کسانی که نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند مناسب است.

مواد اولیه :

گوشت ماهی شير : 600 گرم
لپه پخته‌شده : 100 گرم
برنج پخته‌شده : 70 گرم
آلو خشك : 80 گرم
مغز گردو : 60 گرم
روغن مايع : 50 گرم
سبزی (جعفری، ريحان، مرزه، تره و پيازچه) : 300 گرم
پياز : دو عدد
تخم‌مرغ : يك عدد
تخم‌مرغ آب‌پز : سه عدد
آرد نخودچی : سه قاشق سوپخوری
آرد گندم : يك قاشق غذاخوری
رب گوجه‌فرنگی : سه قاشق سوپخوری
نمك : يك قاشق سوپخوری
آبليمو : دو قاشق سوپخوری
شكر : يك قاشق سوپخوری
فلفل : نصف قاشق چايخوری

طرز تهيه :

تا به حال انواع کوفته را به شما آموزش داديم اما اين کوفته با همه آن‌ها فرق دارد. اين کوفته با گوشت ماهی تهيه شده و برای کسانی که نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند مناسب است.

ابتدا ماهی بدون پوست و استخوان را چرخ مي‌كنيم. يك عدد از پيازها را چرخ كرده روی گوشت ماهيی ريخته، لپه و برنج پخته‌شده را با گوشت ماهی مخلوط می كنيم. نمك و فلفل زده و يك‌بار ديگر مواد را چرخ مي‌كنيم. بعد سبزی خردشده را به مواد اضافه می كنيم. آرد نخودچي و تخم‌مرغ را افزوده و هم می زنيم.

برای تهيه سس كوفته ابتدا پياز خرد كرده را با روغن تفت می دهيم. وقتي پياز سرخ‌ شد، رب گوجه‌فرنگی، شكر، آبليمو، نمك و يك قاشق آرد گندم را افزوده و سه ليوان آب داخل آن می ريزيم و می گذاريم جوش بيايد و آنگاه حرارت را كم مي‌كنيم. از مايه گوشت ماهی به اندازه يك پرتقال بر مي‌داريم و داخل آن تخم‌مرغ آب‌پز آلو خشك و مغز گردو می گذاريم بعد كوفته را خوب گرد كرده و داخل سس كوفته می گذاريم و به مدت يك ساعت با حرارت ملايم می پزيم وقتی آماده شد با سبزي و ترشی سرو مي‌كنيم.

یک دیدگاه برای " دستور پخت کوفته ماهی " ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --