راهنمای انتخاب اجاق گاز رومیزی

راهنمای انتخاب اجاق گاز رومیزی

راهنمای انتخاب اجاق گاز رومیزی برای اسان تر کردن انتخاب بین انواع اجاق گاز ها در بازار ایران نوشته شده است . اگر این روز ها برای خرید اجاق گاز رومیزی سری به فروشگاه ها زده باشید با انواع مختلف اجاق گاز روبه رو شده اید که نمیدانستید تفاوتشان چیست . اجاق گاز از خرید های مادام العمریست که امکان دارد سال ها از ان استفاده کنید و اگر بی کیفیت باشد و خراب شود خرج دوباره روی دستتان میگذارد . اگر در خرید اجاق گاز رومیزی به چند مورد ساده دقت کنید از انتخابتان پشیمان نخواهید شد . در این مقاله از تورینو پلاس درباره انواع اجاق گاز ، اندازه  اجاق گاز ، جنس  اجاق گاز ، امکانات اجاق گاز و موارد مهم در انتخاب اجاق گاز برایتان خواهیم گفت .

راهنمای انتخاب اجاق گاز رومیزی

انواع اجاق گاز رومیزی

انواع اجاق گاز رومیزی به طور کلی به دو نوع برقی و گازی دیده میشوند . اجاق گازهای برقی با کمک نیروی برق المنت های صفحه را داغ میکنند و بیشتر در کشورهای اروپایی که از نظر منابع گاز شهری محدودیت دارند استفاده میشوند . خرید اجاق گازی رومیزی برقی در ایران از نظر اقتصادی کار درستی نیست زیرا که گاز شهری بسیار ارزان تر از برق است . اجاق گاز های رومیزی که با نیروی گاز کار میکنند توان گرمایی بالایی دارند و با توجه به تعداد شعله ها و جنس صفحه به انواع مختلفی تقسیم میشوند . از دیگر تفاوت های اجاق گاز ها میتوان به نوع پایلوت دار و نوع الکتریکی اشاره کرد . نوع پایلوت دار جریان ثابتی از گاز را فراهم میکند و قدیمی تر است و گاز بیشتری مصرف میکند . اجاق گاز های جدید الکتریکی در ابتدا با جریان الکتریکی چرخه گرمایی را روشن میکنند و نیازی به جریان مداوم گاز ندارد .

اندازه  اجاق گاز

اندازه اجاق گاز یکی از مهم ترین مسائل در انتخاب و راهنمایی خرید اجاق گاز رومیزی است . اجاق گاز های رومیزی برای فضاهای مختلف از جمله اشپزخانه کوچک و بزرگ و ابدارخانه ها و اشپزخانه مکان های اداری تولید میشوند که با توجه به نوع استفاده و تعداد شعله اندازه شان متغییر است . برای خانواده های پرجمعیت یا کسانی که تمایل به برگزاری مهمانی های بزرگ دارند توصیه میشود از اجاق گاز های شش شعله و پنج شعله استفاده کنند . در اشپزخانه های کوچک ویلا باغ ها که پخت و پز کمتری انجام میشود میتوان اجاق گاز های پنج شعله یا چهارشعله را انتخاب کرد . اجاق گاز های سه شعله و دو شعله نیز انتخاب مناسبی برای فضاهای اداری یا اشپزخانه سوییت هتل ها دارند . خرید اجاق گاز با اندازه و تعداد شعله متناسب مصرفتان  در هزینه شما کمک میکند و علاوه بر این فضای کمتری اشغال میکند .

جنس اجاق گاز

جنس اجاق گاز نیز از مواردیست که در انتخاب اجاق گاز رومیزی باید به ان دقت کنید . جنس کفی اجاق گاز ها اغلب از جنس فولاد ضدزنگ یا الیاژ الومینیوم است . استفاده از فولاد ضدزنگ یا الیاژ الومینیوم برای جلوگیری از زنگ زدن فلز در برابر رطوبت اشپزخانه بسیار مهم است . فولاد ضدزنگ تحمل وزن بیشتری دارد اما وزن خود اجاق گاز را سنگین تر میکند . جنس صفحه اجاق گاز ها نیز از دو جنس شیشه یا استیل است که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند . از مزایای صفحه اجاق گاز استیل میتوان به نشکن بودن ان اشاره کرد ، تمیز کردن صفحه استیل نیز اسان تر از شیشه است زیرا رد چربی بر سطح ان باقی نمیماند . اجاق گاز های رومیزی شیشه ای مدرن تر هستند و همخوانی بیشتری با دکوراسیون های امروزی دارند . با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی شیشه های بکار رفته در اجاق گاز ها با کیفیت تر شده و در صورت خرید کردن از برند های معتبر دیگر لازم نیست نگران شکستن شیشه باشید . شیشه های اجاق گاز در دو ابعاد 5 میلی متری و 8 میلی متری ساخته میشوند ، شیشه های 8 میلی متری مقاومت بیشتری دارند ولی قیمت گران تری دارند .

امکانات اجاق گاز

پیشرفت تکنولوژی به دنیای تولید اجاق گاز ها نیز راه پیدا کرده است ، از افزایش ایمنی محصولات تا راحت تر شدن استفاده کاربر میتوان تغییر اتی را در اجاق گاز های رومیزی جدید مشاهده کرد . از جمله سیستم های جدید میتوان به جرقه زن یا فندک برقی اشاره کرده ، با فندک دیگر لازم نیست از کبریت برای روشن کردن شعله استفاده کنید و با چرخاندن سرشعله به طور خودکار جرقه ایجاد میشود و شعله روشن میشود . سیستم ترموکوپل هنگام خاموش شدن ناگهانی شعله به وسیله باد یا سرریز شدن غذا جریان گاز را قطع میکند و نشت گاز جلوگیری میکند . استفاده از صفحه های مانیتور تاچ برای روشن و خاموش کردن شعله و تنظیم دمای اجاق گاز از دیگر امکانات اجاق گاز های جدید است .

انتخاب اجاق گاز رومیزی

موارد مهم در انتخاب اجاق گاز رومیزی

موارد مهم در انتخاب اجاق گاز شامل نکاتی است که شما را درانتخاب اجاق گاز رومیزی راهنمایی میکند . در اصطلاح اجاق گاز یک خرید عمری است چون کمتر پیش میاید که بخواهید اجاق گازتان را عوض کنید مگر اینکه خراب شده باشد . در خرید اجاق گاز باید به با کیفیت بودن مواد اولیه استفاده شده در ساخت ان دقت کنید زیرا مواد اولیه در جه یک و با کیفیت طول عمر بالای اجاق گاز شما را تضمین میکند .

از موارد دیگری که در خرید اجاق گاز باید به ان دقت کنید توان حرارتی تولید شده توسط شعله هاست که باید با توجه به مصرف تان ان را انتخاب کنید . هنگام خرید اجاق گاز دقت کنید که مصرف انرژی پایینی داشته باشد یا کم مصرف باشد که در هزینه های مصرفی تان از قبیل گاز شهری و برق نیز صرفه جویی کرده باشید .

برند های مختلف تولید کننده اجاق گاز برای محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش با مدت های مختلف در نظر میگیرند . هرچه گارانتی یک محصول طولانی تر باشد دلیل بر با کیفیت تر بودن ان محصول میباشد . از دیگر مواردی که میتوانید به با کیفیت بودن اجاق گازتان پی ببرید گواهینامه های معتبر ایرانی یا بین المللی کسب شده برای ان محصول میباشد که تضمین کننده ایمنی و کارایی اجاق گاز رومیزی تان است . همچنین برخی برندها مانند تورینو پلاس به طور جداگانه محصولاتشان را در ازمون  های ایمنی مانند تحمل وزن ، نشکستن شیشه و خطرات اتش سوزی تست میکنند و خیالتان را از بابت کیفیت محصول مطمعن میکنند .

توصیه میکنیم که حتما از برند های شناخته شده خرید کنید زیرا استفاده از اجاق گاز های بی کیفیت میتواند در ازای جان خودتان و عزیزتان تمام میشود .

راهنمای انتخاب اجاق گاز رومیزی

2 دیدگاه برای راهنمای انتخاب اجاق گاز رومیزی ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --