راهنمای جامع خرید هود اشپزخانه

راهنمای جامع خرید هود اشپزخانه

راهنمایی خرید هود از مواردی است که احتمالا وقتی برای خرید هود به چند مغازه مراجعه کردید متوجه اهمیت ان شده اید . با توجه تنوع و قیمت های مختلف هود در بازار ایران و دشواری انتخاب بین هود های ایرانی یا خارجی لازم است اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید و متناسب با نیاز های خود خرید کنید تا  از هودتان راضی باشید . انواع مختلف هود با طراحی های متفاوت برای کاربری های مخصوصی طراحی و ساخته شده است برای سردرگم نشدن بین انواع مختلف هود برند ها لازم است که اطلاعات پایه ای را درباره هود کسب کنید و سپس اقدام به خرید کنید .

در این مقاله از تورینو پلاس درباره انواع هود ، قطعات سازنده هود ، موارد مهم در انتخاب هود صحبت خواهیم کرد .

انواع هود

اگر به قصد خرید به مغازه های هود فروشی بروید قطعا انواع مختلفی از هود را میبینید که همگی یک کار را میکنند اما ظاهر و اندازه  قیمت ان ها بسیار متفاوت است . از نظر ظاهری در بازار ایران هود ها به چند نوع هود زیر کابینتی یا کتابی ، هود شومینه ای یا دیواری ، هود مورب ، هود مخفی یا توکار ، هود جزیره ای و هود کشویی وجود دارند که در ادامه با انها اشنا خواهیم شد . تورینو پلاس به شما توصیه میکند که با توجه به دکوراسیون اشپزخانه خود و ابعاد اشپزخانه اقدام به خرید هود متناسب با کابینت ها بکنید .

هود زیر  کابینتی یا کتابی :

هود های زیر کابینتی یا کتابی از یک بدنه که اغلب از جنس فلز استیل میباشد ساخته شده اند . هود های زیر کابینتی یا کتابی از قدیمی ترین مدل های هود هستند و در بسیاری از خانه ها یافت  میشوند . قیمت مناسب و هزینه نگهداری پایین از مزیت های هود اشپزخانه زیر کابینتی هستند . هود های کتابی فضای کمی اشغال میکنند و هواکش ان ها داخل کابینت قرار میگیرد . تمیز کردن این مدل هود اسان است . پنل  کنترل ان در قسمت جلویی نمایان است . تورینو پلاس یکی از تولید کنندگان هود های زیر کابینتی با کیفیت و زیبا است .

هود شومینه ای یا دیواری :

جنس هود های شومینه ای یا دیواری ترکیبی از استیل و شیشه میباشد . این هود ها روی دیوار نصب میشوند و دارای بدنه ای پهن با دودکشی باریک و بلند که لوله خرطومی از ان رد میشود هستند . این هود هارا دودکش دیواری نیز مینامند زیرا طرح های ان ها از نظر شکل به یک دودکش سنتی شباهت دارند . این هود ها نسبت به هود هایی که داخل کابینت قرار مگیرند فضای بیشتری اشغال میکنند و برای اشپزخانه های بزرگ مناسب اند . هود های شومینه ای گران تر از هود های دیواری هستند . اگر در اشپزخانه تان و بالای اجاق گاز کابینتی برا ی نصب هود کتابی ندارید ، هود های دیواری بهترین گزینه هستند .

هود مورب:

هود مورب از جنس شیشه سیکوریت با هواکش باریکی از جنس فلز است . هود مورب به دیوار نصب میشود و یکی از  جدید ترین مدل های هود میباشد . هود های مورب به علت بزرگ بودن مناسب اشپزخانه های بزرگ است . انتخاب مناسبی برای برای اشپزخانه هایی است که بالای اجاق گاز کابینت ندارند . این هود ها شیشه ای هستند و طراحی بسیار مدرن و زیبایی دارند .

هود مخفی یا توکار:

هود های مخفی یا توکار داخل فضای کابینت و بالای اجاق گاز قرار میگیرد ، در واقع هود های مخفی طراحی مدرن تری از همان هود های کتابی قدیمی است . هود های توکار فضای بسیار کمی اشغال میکنند و مناسب اشپزخانه های کوچک و مدرن هستند . پنل کنترل ان ها اغلب لمسی است وروی لبه نازک بیرونی قرار دارد . بدنه این هود ها از جنس فلز ساخته شده است .

هود جزیره ای :

هود جزیره ای از ترکیب استیل و شیشه سیکوریت ساخته شده است . از نظر طراحی هود های جزیره ای مشابه هود های دیواری یا شومینه ای است اما برای نصب نیازی به دیوار یا کابینت ندارد و به سقف اشپزخانه متصل میشود . هود های اشپزخانه نسبت به سایر مدل های هود گران تر هستند و مناسب اشپزخانه هایی هستند که اجاق گاز در وسط و روی کابینت جزیره قرار دارد . هود های جزیره ای اغلب دارای طراحی مدرن و رنگ های براق اند و گزینه ای ایده ال برای اشپزخانه های مدرن و گران قیمت هستند .

هود کشویی:

 هود کشویی از مدل های جدید و مدرن است که بخشی از ان به عنوان یک کشو باز و بسته میشود . این هود نیز مانند هود مخفی به صورت توکار وداخل کابینت و بالای اجاق گاز قرار میگیرند و تنها بخشی از ان که شامل صفحه هود و مکش وکشوی هود است دیده میشود . اغلب دکمه پاور ندارند و با بیرون کشیدن صفحه به صورت خودکار روشن میشوند .

موارد مهم در انتخاب هود اشپزخانه

موارد مهم در انتخاب هود اشپزخانه در راهنمایی برای انتخاب هود اشپزخانه بسیار مهم است . تمام هود ها با مکشی که موتور دستگاه ایجاد میکند هوای خانه را تهویه میکنند اما توان این موتورها متفاوت است . از دیگر تفاوت انواع هود ها میتوان به نحوه خاموش و روشن شدن و کنترل دستگاه اشاره کرد . هود های اشپزخانه حین کار کردن بخاطر موتور صدا تولید میکنند و از مهم ترین تفاوت هود ها میتوان  صدای تولید شده حین کار کردن را نام برد . جنس هود و نحوه نظافت ان نیز از دیگر مواردیست که در طولانی مدت بسیار مهم است .

اهمیت موتور در انتخاب هود اشپزخانه

موتور هود مهم ترین قطعه هود اشپزخانه است . موتور هود با تبدیل نیروی الکتریکی به مکانیکی و چرخش پره های خود هوا را مکش میکند و تعویض میکند . دو نوع پلاستیکی و فلزی از عمده ترین مدل های موتور هود میباشند . در گذشته تصور میشد موتورهای پلاستیکی به سبب تولید صدای کمتر انتخاب مناسب تری هستند اما گرما و کار مداوم سبب تغییر شکل پره های موتور میشود . امروزه شرکت های تویلد کننده موتور هود با بکارگیری تکنولوژی مدرن توانسته موتور های فلزی ای بسازند که بیصدا هستند . موتور های فلزی در برابر گرما و کار مداوم مقاوم هستند و تغییر شکل نمیدهند و انتخاب بهتری هستند .

اهمیت نحوه کنترل هود درانتخاب هود اشپزخانه

نحوه کنترل هود و خاموش و روشن کردن در واقع کارشما را به عنوان مصرف کننده اسان میکند . در گذشته هود ها با دکمه روشن و خاموش میشدند اما امروزه صفحه های لمسی جایگزین ان ها شده اند . همچنین قابلیت جدیدی که به هود ها اضافه شده کنترل از راه دور و تاچلس است . قابلیت روشن و خاموش کردن هود با حرکات دست یا ریموت سبب میشود بتوانید ازخارج اشپزخانه نیز هود را کنترل کنید .

اهمیت کم صدا بودن در انتخاب هود اشپزخانه

همه هود ها حین کار کردن به علت چرخش پره های موتور صدا تولید میکنند ،در صورت بلند بودن این صدا استفاده از هود برایتان تبدیل به کاری ازار دهنده میشود . حتما قبل خرید هود از میزان صدای تولیدی ان مطلع شوید تا در اینده از خریدتان پشیمان نشوید .

اهمیت جنس بدنه هود و نحوه نظافت ان در خرید هود اشپزخانه

جنس بدنه اغلب هود ها الیاژهای الومینیوم است و برای لایه بیرونی از الیاژهای فلز یا شیشه سیکوریت استفاده میشود . شیشه سیکوریتی که در ساخت هود استفاده میشود حتما باید مرغوب باشد تا مقاومت در برابر دمای بالا داشته باشد . تمیز کردن چربی از سطوح شیشه ای اسان تر از سطوح فلزی است . برخی از هود ها قابلیت خارج کردن فیلتر های هوا و جااندازی مجدد پس از شست و شودارند که پس از مدتی استفاده ، مکش هود با شست و شوی فیلتر ها به حالت قبل برگردد .

در انتخاب هود باید فضای اشپزخانه ، دکوراسیون کابینت ها ، بودجه مالی و کیفیت هود را بسنجید تا در طولانی مدت از خرید خود راضی باشید .

2 دیدگاه برای راهنمای جامع خرید هود اشپزخانه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --